Hideg-meleg vizes zuhany.

Elsőre eléggé kegyetlenül hangzik, de könnyen meg lehet szokni. Nincs más dolgod, csak beállni a zuhany alá és először egy pár percig annyira hideg vizet engedsz magadra, amilyet csak elbírsz, majd hirtelen annyira forrót, ami még nem süti le a húsodat. FIGYELEM: a hidegről a meleg vízre való váltásnál éppen a fokozatosság hiánya a lényeg. A célod itt az, hogy "sokkold" a bőrödet.


És hogy mért jó?

Nos egyrészt szépen feszesíti a bőrt, másrészt a szervezetednek folyamatosan dolgoznia kell rajta, hogy fenntartsa a normál testhődet, ami mint tudjuk kalória égetéssel jár ;)


Járkálás.

Ha tanulsz, vagy olvasol (magazint, vagy könyvet), akkor ahelyett, hogy leülnél, és a füzeted / könyved /magazinod fölé görnyednél inkább járkálj! (Persze csak akkor ha a házi nem írkálós, csak bemagolós). Azon kívül, hogy így több kalóriától szabadulsz meg, még a vérkeringésedet is felpezsdíti, vagyis az agyad is jobban fog működni.


Tömegközlekedés helyett séta.

Persze ha nagyon messze laksz a sulidtól (vagy csak spontán valami távolabbi pontba kell eljutnod), nem kell lesétálnod az egész távot (ha csak nem akarod) , bőven elegendő, ha egy megállóval később szállsz fel, és/vagy egy megállóval hamarabb szállsz le. Ha reggeleid sietősek, akkor elég az is, ha délután gyalog mész haza.


Biciklizz!

Gondolom te is utálod a reggelente a buszon/villamoson/metrón a hering efektust. Akkor mért ne járnál biciklivel? Gyakorlatilag olyan gyorsan ott vagy vele bárhol, mint tömegközlekedéssel, és elkerülheted azokat a nagyszerű pillanatokat amikor a csöves hozzád dörgölődzik, egy nagymama veled veszekszik, hogy milyen udvariatlan vagy, és nem kell élet-halál harcot vívnod a fel -és leszállásért. És íme még egy nagy előny: Te döntöd el, hogy mikor indulsz és, hogy milyen gyorsan akarsz menni, és soha nem kell rá várnod. Nos?

 

Bejegyezte: Miller Nora